SCENARIO 1 - an earlier divergence, in 1977.
I've just discovered that in 1977 Dassault pitched a twin engine Mirage 2000 to GB and Germany.
The Mirage 3000 had either RB199 or SNECMA M69... the later ancestor of the M88 !!!
What's more the TKF-90 was just as big as the 4000.
So what if ECA or ECF started in 1977, 2 years in advance ? Dassault pitch Germany a Mirage 3000 with rb.199, and both realize TKF-90 and 4000 are pretty similar.
So now they have two proposals with two sizes.
AviationsMilitaires.net — MBB TKF-90
Site sur l'aviation militaire moderne. Vous y trouverez une encyclopédie, les actualités, des photos, le calendrier des meetings, AviationsMilitaires.net
www.aviationsmilitaires.net
I've just discovered that in 1977 Dassault pitched a twin engine Mirage 2000 to GB and Germany.
The Mirage 3000 had either RB199 or SNECMA M69... the later ancestor of the M88 !!!
What's more the TKF-90 was just as big as the 4000.
So what if ECA or ECF started in 1977, 2 years in advance ? Dassault pitch Germany a Mirage 3000 with rb.199, and both realize TKF-90 and 4000 are pretty similar.
So now they have two proposals with two sizes.
AviationsMilitaires.net — MBB TKF-90
Site sur l'aviation militaire moderne. Vous y trouverez une encyclopédie, les actualités, des photos, le calendrier des meetings, AviationsMilitaires.net
D’autres pays européens étudient également le remplacement à moyen terme de leurs flottes aériennes et, au début du mois de novembre 1977, les gouvernements français, britannique et allemand de l’ouest demandent une solution technique commune concernant un nouvel avion de combat européen.
Le 26 avril 1978, MBB présente son projet d’avion monoplace, qui est également dévoilé au public durant le salon aéronautique d’ILA 78 à Hanovre.
Last edited: