Yes, this was the only MH.152 built. With Astazou it was called MH.153, it was a testbed for that engine.Jemiba said:One MH.152 was modified and got an Astazou engine:
Kuno said:Readign what is available in the net, I started wondering why the French actually copied the DHC.2 Beaver instead of just buying it from the Canadians.
The rocket launchers seem quite interesting. If I am not mistaken the pod is for eighteen 37mm SNEB rockets. However I am not sure rockets of what type are under the rails. Perhaps they are 90mm training rockets (known, depending on source, as SERAM 900 or T-10 1/2; frankly I can't tell their proper designation). Such a rocket may be seen in fouga_aseet.png picture - first from the left.The prototype MH.1521-01 still had a cowling with a slightly different
shape and aircraft N° 34 was used for armament trials (photos from Fayer "Prototypes de
l'Aviation Francais"), although, AFAIK, this configuration was used in service.
Nun, das Wort "Kopieren" würde wahrscheinlich zu rechtlichen Problemen führen, wenn es öffentlich erwähnt wird, "inspiriert" vielleicht ein besserer Begriff,
denke ich. Und die Grundkonfiguration wurde
auch von anderen ypes verwendet, siehe Pilatus Porter oder Do 27. Dass derselbe Motor verwendet wurde, könnte durch
die einfache Verfügbarkeit des P & R R-985, seinen Erfolg und die Zugehörigkeit zur benötigten Leistungsklasse erklärt werden. Und mehrere Quellen geben an, dass der Broussard nur als eine Erweiterung des
MH.152 angesehen wurde, der selbst vom Fieseler Storch/Morane-Saulnier MS.500/501 inspiriert wurde.
Das heißt, ich habe auch dafür keine Beweise gefunden, was natürlich nicht ausschließt, dass es ein Körnchen Wahrheit geben
könnte.
Navette Bretonne is a strange combination of the MH Broussard and the Colomban Cricri electric. The name Navette bretonne is a homage to the configuration of the space shuttle on its 747. Of course, here, it has no other purpose than to make presentations during air shows. pic.twitter.com/ZbxdgH9cRw
— Marlène Aviation (@AviationMarlene) October 19, 2022